tirsdag 6. desember 2011

Smykkeoppgave

Da vi fikk utdelt oppgaven satt jeg raskt igang med å sette meg ned å tenke og skissere litt. Jeg hadde ulike ideer som jeg prøvde meg på, men enkelte av produktene ble egentlig helt annerledes enn jeg hadde tenkt ut at de skulle bli.

Når jeg tenker på sykkelslanger som materiale var med mange ulike måter å svare på oppgaven. Du kunne klippe enkle remser, du kunne flette, du kunne tvinne og flette makrame. Det var utrolig mange ulike alternativ, og det var kun din egen kreativitet som gjaldt.

Jeg fikk selv laget mange forskjellige smykker. Til og med min egen lille "kolleksjon". Selvfølgelig møtte jeg på noen hindringer, å det var lås kombinasjonene. Jeg synes det var vanskelig å tenke ut hvordan jeg kunne feste de forskjellige produktene uten at det så veldig stygt ut. I helhet synes jeg det ble ganske bra til slutt og er ganske fornøyd med arbeidsinnsatsen min gjennom prosessen.

Bilder av smykkene jeg har laget:

Her har jeg klipt opp 3 like lange remser sykkelslange og brettet de dobbelt over hverandre til en blomst
og deretter stukket gjennom en stål trå med en perle i midten.
Blomsten er hengt på et vanlig smykke kjede.


På dette armbåndet tvinnet jeg en perle på den ene enden 
og tvinnet en "hank" på den andre så perla gikk igjennom.

Her tvinnet jeg en "krok" på den ene enden
og en "hank" på den andre så jeg tredde kroken nede i hanken.


Her har jeg pusset hårbøyla med sandpapir og derretter
limt på "motivet" mitt. Altså sykkelslange remsa jeg har dekorert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar