onsdag 7. desember 2011

Praksis ukene

Jeg hadde praksis på Mods frisørsalong som ligger i prinsenkrysset. Da jeg ankom salongen første dag ble jeg tatt godt imot og alle de ansatte var veldig hyggelige. Jeg fikk først en framvisning av salongen og deretter små arbeidsoppgaver som til slutt ble daglige rutiner. Feks: ta ut håndduker fra morgenen av å brette de for så å legge de på plass. Jeg valgte også selv å ta litt eget initiativ og se litt rundt om det var noe som trengtes, isteden for å sitte å vente på å bli bedt om hva jeg skulle gjøre.

Jeg lærte mye mer om yrket og fikk litt klarere tanker om det var noe jeg kunne tenke meg å jobbe videre med. Eksempler på erfaringer er at det kan være et veldig krevende og stressende yrke. Det kan også gå utover kroppen, altså utslett av de sterke kjemikaliene og ryggproblemer. Jeg har også lært hvordan man skal behandle kunder, og at det er veldig viktig og være sosial og glad i å snakke for at kundene skal få en god opplevelse.

Noen bilder fra arbeidsplassen min:









Jeg er veldig fornøyd med praksisen min, i og med at jeg fikk gjøre så mye som jeg fikk. Det var veldig flott å få prøvd seg i yrket, i og med at jeg trodde det var en vei jeg ville gå. Jeg har nå erfart at jeg kan vente i noen år før jeg bestemmer meg for hva jeg vil bli, for jeg ønsker ikke å gå videre i dette yrket med det første, selv om det var en veldig fin erfaring.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar