tirsdag 13. desember 2011

Byste i leire

Oppgaven gikk ut på å lage en såkalt byste, altså en skulptur som avbilder en persons bryst, skuldre og hode, vanligvis støttet av et stativ. Jeg trodde oppgaven kom til å bli kjempevanskelig, men det viste seg at det gikk ganske greit. Vi tok avispapir rundt et stativ for at bysten ikke skal sette seg fast i stativet. Deretter tok vi leire rundt stativet og begynte og forme et hode/ansikt. 



Jeg prøvde meg mye fram før jeg fikk det sånn jeg ville. Det jeg synes var spesielt vanskelig var ørene, nesen og øynene. Ørene kom jeg fram til var vanskeligst, så jeg valgte å kutte ut de, og erstattet det med et headset. Bysten min synes jeg reflekterer meg selv, for jeg har som oftest hestehale og personlig elsker musikk.
 For å lage håret brukte jeg en gaffel jeg dro gjennom.

Etter bysten var brent valgte jeg å påføre kobber oksid. Etter råd fra Signe 
tok jeg litt ekstra i sprekkene for å få en tydeligere effekt.

Resultatet:




 Selv ble jeg absolutt ikke fornøyd med resultatet fordi jeg selv synes  ikke noe av det i ansiktet så bra ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar