tirsdag 13. desember 2011

Gavepapir oppgave

I denne oppgaven skulle vi lage gavepapir og brette poser i de forskjellige mønstrene. Vi skulle ha 3 forskjellige "tema" på gavepapirene. Livlig, rolig og lekent.

1. Jeg startet først med lekent for der var jeg ganske sikker på hva jeg villa ha med. Jeg fant et bilde på google av noen ballonger og tegnet rundt de på photoshop. Deretter byttet jeg ut fargene på ballongene til litt mer knæsje farger.

Slik ble rapporten på det lekne gavepapiret:
Jeg satt sammen to av ballongene og speilet de over hverandre.

Slik ble gavepapiret i helhet:

Jeg ble ganske fornøyd med gavepapiret. Synes fargekombinasjonen
gjorde det ganske lekent og kunne ha sett det for meg i en leketøysbutikk.

2. Da jeg kom til det rolige gavepapiret ble jeg litt mer usikker på hvordan jeg ville ha det. Jeg prøvde ut mange forskjellige før jeg kom fram til den jeg valgte. Rapporten min tegnet jeg i illustrator og endret fargene i photoshop. 

Rapporten på det rolige gavepapiret:

Her har jeg lagt to like mønster over hverandre og laget en ulik i midten.
Valgte kalde farger på denne rapporten for å få gavepapiret til å bli rolig.

Slik ble gavepapiret i helhet:


Dette ble jeg også ganske fornøyd med. Kunne selv ha brukt det til å pakke inn med.

3. Til slutt ble det et livlig gavepapir. Jeg dannet meg  bilder i hodet over hvilke farger jeg tenkte å bruke. Selve mønsteret til rapporten ble til ved at jeg satt å lekte meg på illustrator. Etter jeg hadde laget en del spiraler og krusseduller synes jeg mønsteret var klar til å få farge. Da valgte jeg å benytte komplimentær kontraster i fargene, samtidig som de var litt skarpe for å skape liv. 

Rapporten på gavepapiret:

Som tidligere nevnt ble resultatet av rapporten på det livlige gavepapiret "skapt" ved å
leke med på illustrator.

Resultatet av gavepapiret:


I helhet synes jeg resultatet mitt ble ganske bra. Synes jeg nådde målene, og kunne godt ha brukt 
gavepapirene selv.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar