tirsdag 13. desember 2011

Boksoppgave

Da vi fikk i oppgave å lage en boks, tenkte jeg den kom til å bli krevende. Vi skulle bruke tapetkniv på tjukk papp for å skjære ut bitene som skulle settes sammen.
 Etter mye slit med utskjæringen fikk jeg bitene på plass, og da teipet vi bitene sammen. Så skulle vi decorere boksene, og da valgte jeg å male den hvit for at den skulle bli lys og frisk. Jeg hadde et klart bilde i hodet om hvordan boksen skulle se ut, så da fulgte jeg det. Det eneste jeg forandret underveis var at jeg limte på et slags riflete papir på toppen av boksen, som jeg egentlig bare skulle ha helt hvit. Deretter tenkte jeg å brette blomster i silkepapir, men var usikker på farger. Jeg prøvde ut litt forskjellig, blant annet grønn og blå. Jeg valgte til slutt rosa. synes det ble en søt kombinasjon.




Slik ble boksen min seende ut. I og med at blomstene ble rosa, ville jeg også lime inn litt rosa silkepapir inni boksen. Jeg ble ganske fornøyd med resultatet og tenkte det var et fint svar på oppgaven. Jeg valgte yrke blomsterdekoratør.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar