tirsdag 13. desember 2011

Reklameplakater

Denne oppgaven gikk ut på å lage to reklameplakater. Den ene skulle være et selvvalgt "objekt" som skulle treffe en målgruppe, og den andre skulle ha et selvlaget produkt rettet mot en målgruppe.

På den plakaten der vi selv skulle velge "objekt", valgte jeg å skrive om Iphone. Jeg synes selv plakaten min ble kanskje uoriginal og kjedelig. For å gjøre den mindre kjedelig brukte jeg litt bilder med farger og en rosa under overskrift.

Resultatet av plakaten:
Møtte noen hindringer på veien, bildene og tekstene satt for tett, noe som gjorde det vanskelig å 
lese hva det sto. Derfor måtte jeg forminske skriften noe jeg synes ble litt dumt i og med at det ble
litt vanskelig å lese. Ellers synes jeg oppgaven gikk greit og ble ganske fornøyd med resultatet.

Målgruppen jeg rettet reklameplakaten mot begge kjønn i en alder fra ca 12-50 år.

Den andre plakaten laget jeg ut i fra boksen jeg hadde laget på skolen. Den synes jeg var litt vanskelig å skrive om. Fant aldri en fengende overskrift på plakaten, men det endte til slutt på "Flower power". Ellers synes jeg designet på plakaten var ganske enkelt og stilig. Valgte å sette de to ytterste bildene litt på skrå for å skape litt mer liv, og for å ikke gjøre den så kjedelig. Fargene bestemte jeg meg for å ha litt kald og rolig.

Resultatet av plakaten:

Hadde det ganske klart hvordan jeg villa ha denne, så møtte ikke på noen spesielle
hindringer. Det eneste jeg synes var litt utfordrende og som jeg brukte lang tid på var
å finne på et "slagord".

Målgruppa rettet jeg mot jenter/kvinner mellom alderen 10-40 (?).



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar