onsdag 16. mai 2012

Tegneoppgave

Denne oppgaven skulle vi innom forskjellige punkter innen tegning. Det startet med helt basice øvelser som gråtone skala og blindtegning, og bygde seg oppover til mer krevende og utfordrende oppgaver. Jeg hadde absolutt ingen ferdigheter innen tegning på forhånd, så jeg synes denne  perioden var ganske kjedelig. Følte ikke jeg klarte noe, så jeg ga litt opp til slutt.


oppgave 1: blindtegning. Dette slet jeg med, virkelig.


oppgave 2: gråtone skala.


oppgave 3: fortsett på tegningen.

Oppgave 4: Tegne hverandre stående i en rute, og fylle ut åpenrommene.










oppgave 5: krokki tegninger. Tegnet de som kom opp og stilte seg/satt seg i en posisjon, innen ett bestemt tidsrom.



oppgave 6: fortsett på tegningen. Her ble jeg ganske fornøyd, synes det passet veldig godt inn.


oppgave 7: Portrettbilde av deg selv. Vi skulle se oss selv i et speil som sto på et staffeli, så skulle vi tegne oss selv. Jeg kan absolutt ikke å tegne, og vært fall ikke og skyggelegge for å skape liv, så dette ble ikke særlig bra. Jeg ble veldig misfornøyd med resultatet i og med at det verken lignet på meg eller så særlig ekte ut i forhold til plassering av munn, nese etc, og proporsjonene.





oppgave 8: perspektivtegning. Her var det viktig og fokusere på forsvinningspunkt og det å være nøyaktig. Jeg synes jeg mestret oppgaven ganske greit, og ble fornøyd med resultatet. Jeg valgte å sette sammen litt knæsje farger for å oppnå blikkfang.


Så sist men ikke minst, et bilde av mappa jeg leverte oppgavene inn i.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar