tirsdag 15. mai 2012

Ord som betyr noe

Ord som betyr noe synes jeg var en spennende oppgave. Her kunne man slippe fantasien fri, og velge å lage et produkt som betyr noe for akkurat DEG. Vi startet opp denne oppgaven i norsken, som skulle gjøres ferdig i keramikk. Da jeg hadde valgt tre ord i norsken valgte jeg ord som gjorde meg glad, og betydde mye for meg. Ordene ble: Sommer, musikk og latter.

Til ordene skrev jeg ett dikt, hvor resultatet ble slik:


Fuglekvitter og sommersang,
Sommer’n er her nok en gang.
Med kjente sanger og gitarens klang,
sommer og minner med vakker sang.

Mye latter med gode venner,
brun hud og hvite tenner.
Strandliv helt til solen går ned,
sommer er det beste, skal du se!

I keramikken begynte jeg å skissere over hvilket produkt jeg skulle lage. Det endte opp med at jeg laget noe så enkelt som en sol, i og med at jeg synes sommer er "hovedpoenget" i oppgaven min. Jeg synes det dekker alle de andre ordene i og med at en sommer for meg inneholder masse latter og mye musikk. 

Deretter var planen min å male sola med gul glasur og til slutt skrive diktet i midten med svart tusj, men i og med at jeg ikke var der en av dagene rakk jeg ikke å bli ferdig. I tillegg sprakk produktet mitt i ovnen, noe jeg synes var veldig dumt. 

Resultatet:



Alt i alt ble jeg veldig missfornøyd med produktet mitt, men den skriftlige delen derimot ble jeg ganske fornøyd med. Jeg tror solen min ville blitt helt grei om jeg hadde fått gjort den ferdig, men hellet var ikke helt med meg denne gangen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar