tirsdag 15. mai 2012

Strikking, hekling, pjoning, hakking og gimping

I denne oppgaven skulle vi velge mellom ulike masketeknikker. I og med at jeg har store erfaringer med strikking fra før, var valget enkelt. Jeg startet med å lage en prøvelapp hvor jeg strikket ulike masker; perlestrikk, ribbestrikk, glattstrikk osv..

Jeg valgte dermed å strikke små ullsokker til barn etter en oppskrift jeg fant i et blad. Dette fant jeg fort ut var alt for utfordrende for meg, så jeg ga opp. Etter jeg ga opp var det ikke så veldig mye tid igjen til innlevering, så jeg valgte noe så enkelt som ett helt vanlig pannebånd. Da jeg nesten var ferdig med pannebåndet synes jeg det ble alt for kjedelig, så jeg felte av før det var ferdig og sydde det heller sammen til en mobilveske/oppbevaringveske for småting.

Det var også veldig kjedelig med en helt hvit veske, så jeg heklet en blomst jeg sydde på bak, og en hank for å ha rundt halsen. Helt til slutt sydde jeg også på en knapp som gjorde produktet mer funksjonelt.

Resultatet:





Jeg ble veldig fornøyd med resultatet mitt og synes denne oppgaven var helt grei. Det er ikke så utrolig morsomt å strikke, noe som gir meg lite motivasjon til å lage noe som tar tid. Derfor ble resultatet så enkelt som det ble, men jeg synes jeg fikk prøvd ut noe nytt, i og med at jeg først prøvde meg på sokker, og at jeg lærte meg å hekle.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar