tirsdag 15. mai 2012

Gruppearbeid - Hva er moderne akkurat nå?

Denne oppgaven gikk ut på å gå rundt å finne informasjon og ta bilder av diverse som var moderne innen en bestemt "sjanger". blant annet, hårfrisyrer, smykkedesign, klesstil o.l.

Jeg havnet i gruppa klesstil og det synes jeg passet meg perfekt. Det første vi gjorde var å gå innpå Urban på mercur. Der spurte vi hva de mente var moderne akkurat nå, og de var veldig hyggelige og ga oss masse informasjon. De lot oss også ta bilder, og viste oss rundt i butikken hva vi kunne ta bilder av.

Deretter gikk vi inn på en butikk med navnet Retro, fordi det var en litt annen type butikk enn urban. Det var også veldig hyggelige ansatte der som fortalte hva som var moderne og veiledet oss hvor og hva vi skulle ta bilde av.

Den siste butikken vi var innom var Weekday. Der fikk vi også veldig mye tips om hva som var moderne for tiden, men vi fikk dessverre ikke ta noen bilder.

Denne oppgaven synes jeg var veldig morsom. Det var morsomt å gjøre noe litt annerledes. Det å få gå ut fra skolen litt å ta bilder er veldig mye mer motiverende, etter min mening.

Til slutt skulle vi sette sammen ca. 30 bilder til en video i programmet Photo Story. Det var ikke så veldig utfordrende oppgave, i og med at det var ganske likt Movie Maker som jeg har vært borti utallige ganger.
Resultatet av filmen synes jeg ble ganske greit. Det var satt ryddig sammen i kategorier, fengende musikk og en grei oppsummering på slutten.

Resultatet:




Kort om hva som er moderne:
I år er det veldig mange forskjellige stiler som er moderne
- 70-tallet
- rocka
- neon-farger
- jeans/dongri
- converse (sko)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar