onsdag 16. mai 2012

Redesignoppgave

Denne oppgaven gikk ut på å gjøre om noe gammelt til nytt. Vi kunne ikke lage hva vi ville, det måtte være ett eller annet bæreredskap. Det første som slo meg var at denne oppgaven var veldig begrenset, og ikke så mye forskjellig å velge mellom. Vi i klassen laget et tankekart hvor alle kom med forslag over ulike bæreredskaper vi kunne lage, noe som gjorde oppgaven mye mere åpen og enklere for meg å sette igang.

Vi skulle lage 10 forskjellige arbeidstegninger før vi satte igang med selve produktet. Etter mye om og men bestemte jeg meg for å lage en gym pose jeg kunne gi til lillesøsteren min. Jeg fant deretter fram et livlig stoff som jeg sydde sammen til en gym pose etter en oppskrift jeg fant på nettet. Dermed heklet jeg en snor med tråer som sto i stil med stoffet, for å få en "hanken" som strammer posen og som kan legges over skuldra.

I og med at jeg ble ferdig en god stund før innlevering, laget jeg enda et produkt. Denne gangen var det en liten lommebok som sto i tankene mine. Da rotet jeg i stoffet som lå på skolen og fant ett stilig ku-mønster stoff. Så målte jeg opp å satte igang med symaskinen. Da jeg hadde sydd den sammen med ett åpent rom på langs, vrengte jeg den og sydde på en knapp som åpne/lukke mekanisme.

Jeg ble ikke så veldig fornøyd med resultatet. Følte ikke jeg utfordret meg selv på noen måte, og valgte bare rett og slett den enkleste løsningen for å bli fort ferdig.

Har dessverre ikke bilder av produktene mine, i og med at jeg kastet produktene mine. Glemte helt å ta bilde.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar