tirsdag 15. mai 2012

Skrift

I denne perioden har vi gjort litt forskjellig. Vi startet med litt historie om skrift, og deretter startet vi med noen øvingsoppgaver før hovedoppgaven. Det første vi gjorde var å ta ett A3-ark og rev opp strimler i forskjellige typer papir og limte det nedover. Så tok vi forskjellige gjenstander som en pinne, q-tips osv for å skrible bortover. Det hadde ikke noe betydning hva vi skrev, det skulle ligne mer på hvordan vi skrev da vi var så små at vi ikke hadde helt lært oss det enda. Det var blekk som ble brukt, og det ble forskjellige resultat på de forskjellige type papirene, noe som gjorde det hele ganske kult.

Deretter skulle vi lage en firkant hvor vi skulle skrive "pennesplitten" inni med blekk og penn. Resultatet synes jeg ble ganske kult, og det inspirerte meg til hva jeg skulle gjøre i hovedoppgaven.

Så kom vi til hovedoppgaven som jeg allerede hadde planlagt masse til inni hodet mitt. Jeg begynte å skissere masse forskjellige skrifttyper på et ark for å se hva jeg ville bruke. Deretter begynte jeg å skissere hva jeg hadde sett for meg i hodet. 

Grunnen til at jeg valgte å skrive love var vell fordi det kan jo bety både kjærlighet generelt, kjærlighet til familien din og venner. Så i og med at det personlig betyr veldig mye for meg ble valget veldig enkelt. I midten av skriften hadde jeg tegnet ett hjerte, og i det hjerte skulle det ikke stå noe, slik at det ble åpenrom der.


Her er resultatet:

Denne oppgaven synes jeg var den beste av dem alle. Jeg likte å finne på ett eget design til en t-skjorte/genser. Jeg synes også jeg fikk til å lage et fint resultat, jeg er veldig fornøyd.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar